Digital signage en narrowcasting zijn twee begrippen die nauw aan elkaar verbonden zijn. Misschien ben je nog niet bekend met de Engelse termen, maar in het dagelijks leven ben je ongetwijfeld aan beide marketingmiddelen blootgesteld.
Om je dit beter te laten begrijpen moeten we je eerst een uitleg geven wat digital signage en narrowcasting precies betekent en hoe de marketingtechnieken werken. Met deze informatie kan ook jij meer verkopen realiseren voor je winkel.
Digital signage
Als we het hebben over digital signage dan betekent dit niks meer dan het ophangen van digitale beeldschermen in bijvoorbeeld een winkelpand. De schermen zijn een beter alternatief voor de statische signage, zoals posters en flyers, waarop voorheen boodschappen aan het winkelende publiek werd getoond.
Het voordeel van digital signage is dat je hier makkelijk verschillende boodschappen op kunt laten zien. Een beeld verwisselen of zelfs een slideshow maken van diverse beelden wordt hierdoor een fluitje van een cent. Bovendien heb je nog de mogelijkheid om videobeelden op de schermen te tonen.
Narrowcasting
Op de digitale schermen die in een winkelpand hangen moet je natuurlijk wel content laten zien. Deze content staat ook wel bekend als narrowcasting. Het is een boodschap die gebroadcast wordt naar een gericht publiek. In het geval van een winkel dus de mensen die in het pand rondlopen.
Doordat deze informatie over het publiek bekend is kan je hen een gerichte boodschap laten zien. Zij willen bijvoorbeeld graag op de hoogte worden gebracht van producten die in de winkel te koop zijn of aanbiedingen die op het moment actief zijn. De foto’s en video’s die dit duidelijk maken noemt met narrowcasting.
Combinatie voor meer verkopen
Digital signage en narrowcasting werken dus altijd met elkaar samen. Het is een combinatie die voor jouw bedrijf voor meer verkopen kan zorgen. Dit maakt een investering in de twee marketingtechnieken een goed idee. Als je er namelijk voor kunt zorgen dat gerichte content op digitale schermen ervoor zorgt dat mensen meer producten kopen, dan kan je de benodigde investering makkelijk terugverdienen. Iedere marketinginvestering die meer oplevert dan het kost is uiteraard de moeite waard.